Szkolna Liga Ortograficzna
W listopadzie odbył się pierwszy etap Szkolnej Ligi Ortograficznej dla klas IV- VI, w której wzięło udział osiemnaścioro uczniów oraz w kategorii klas VII- VIII, do którego przystąpiło piętnaścioro uczniów.
Poniżej prezentujemy wyniki oraz teksty dyktand.
KLASY IV- VI
Lp. |
Imię i nazwisko |
Klasa |
Liczba punktów |
1. |
Nadia Kulesza |
4a |
11 |
2. |
Karolina Kuklińska |
4b |
0 |
3. |
Mikołaj Jutrzenka |
5a |
5 |
4. |
Szymon Bielski |
5b |
9 |
5. |
Gabriel Drelak |
5b |
15 |
6. |
Kalina Riedel |
5d |
13 |
7. |
Nikola Sabatowska |
5e |
2 |
8. |
Zuzanna Celmer |
5e |
14 |
9. |
Zofia Leszczińska |
5c |
7 |
10. |
Maria Żywicka |
5c |
5 |
11. |
Jakub Latała |
5a |
8 |
12. |
Emilia Stosik |
5a |
13 |
13. |
Hubert Nieżurawski |
6a |
8 |
14. |
Karolina Alieksiuk |
6b |
15 |
15. |
Pola Światowa |
6b |
14 |
16. |
Anastazja Jażdżewska |
6b |
12 |
17. |
Anna Szefler |
6c |
11 |
18. |
Aleksandra Gliniecka |
6d |
12 |
KLASY VII- VIII
Lp. |
Imię i nazwisko |
Klasa |
Liczba punktów |
1. |
Zuzanna Stosik |
7a |
0 |
2. |
Kornelia łącka |
7a |
5 |
3. |
Paulina Cherek |
7a |
10 |
4. |
Marta Cisewska |
7a |
11 |
5. |
Anna Bloch |
8a |
4 |
6. |
Natalia Sikorska |
8a |
4 |
7. |
Roksana Sobkowiak |
8a |
5 |
8. |
Aleksandra Rydzkowska |
8a |
5 |
9. |
Martyna Klaman |
8a |
10 |
10. |
Kamil Gołuński |
8a |
11 |
11. |
Maksymilian Ryduchowski |
8d |
5 |
12. |
Beata Pobłocka |
8d |
6 |
13. |
Marta Kamińska |
8d |
7 |
14. |
Agata Wróblewska |
8d |
7 |
15. |
Piotr Stosik |
8d |
8 |
Wakacyjny plan
Rodzice planują wakacje nad morzem. Przeszło czterysta kilometrów w jedną stronę nie da się pokonać w trzy godziny. Dlatego też wolałabym pojechać do Zakopanego. Po pierwsze lubię góry, po drugie do stolicy Tatr jest niecałe sto czterdzieści kilometrów, a więc bliżej niż nad morze, po trzecie będę miała możliwość spotkania się z dwiema koleżankami z klasy. Siostra namawia rodziców, by z namiotem wybrać się do Augustowa. Marzy o pływaniu w jeziorze, w którym może spędzać po cztery godziny dziennie. Z tej rodzinnej dyskusji nic nie wyniknie. Zadzwoniłam więc do babci, która mieszka w Wąbrzeźnie i spytałam, czy mogę przyjechać do niej. Babcia Jadzia ma duży sad z pięćdziesięcioma drzewami owocowymi, dlatego też każda para rąk przyda się podczas zbioru owoców.
Mistrz ortografii
Mówiąc pół kpiąco, pół poważnie, mam już dosyć dyktand. Moimi trudno czytelnymi bohomazami zapisałem już chyba półhektarową płachtę papieru. Niestety, owo przedsięwzięcie nie było moim widzimisię. Poniewczasie zorientowałem się, że są mi obce ogólnie przyjęte normy pisowni. Dziury w mojej wiedzy były ogromne, na kształt pustyni Gobi. Polska ortografia była dla mnie chińszczyzną, uważałem ją za wynalazek służący jedynie ciemiężeniu uczniów przez nauczycieli mających hyzia na punkcie poprawnego pisania. Za pomocą takiej ideologii tłumaczyłem sobie kolejne miażdżące oceny, których liczba rosła bez porównania szybciej niż liczba złotówek na rachunku rozliczeniowo – oszczędnościowym rodziców.
W końcu postanowiłem coś zrobić z tym pasztetem. Nie pomógł mi terapeuta, hipnotyzer, złej passy nie przerwał nawet specjalnie sprowadzony z województwa kujawsko – pomorskiego mistrz bioenergoterapii. Wykazując pracowitość iście japońską, zacząłem pisać dyktanda. Dopiero to pomogło. Znam już nie tylko język angielski i język niemiecki, ale także język polski.
Dziękujemy za udział!
Organizatorzy: J. Zielińska, W. Baszanowska
Odsłony: 1889