Wycieczka na południe Polski

Judyta

W dniach 13.05 – 17.05 uczniowie klas VIIId, IIIa, IIIb i IIId przebywali na wycieczce szkolnej na południu Polski.

Pierwszym miejscem które odwiedziliśmy, była Częstochowa. Zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne, związane od wieków z historią i dziejami naszego narodu.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Krakowa i od razu udaliśmy się na spacer by podziwiać Stary Rynek Krakowa z pięknymi Sukiennicami i wieżą Bazyliki Mariackiej. Spacer po dawnej stolicy Polski utwierdził nas w przekonaniu, że życie nocne w tym mieście toczy się rzeczywiście do późnych godzin.

Kolejny dzień to kilkugodzinny spacer Drogą Królewską, podczas którego odwiedziliśmy najważniejsze miejsca Krakowa, a naszą  wizytę w tym mieście uwieńczyło zwiedzenie Wzgórza Wawelskiego wraz z dziedzińcami, Katedrą z kryptami i Dzwonem Zygmunta. Obowiązkowo „zaliczyliśmy” pomnik smoka wawelskiego.

Pełni wrażeń związanych z narodowymi dziejami, przenieśliśmy się w świat teraźniejszy odwiedzając Kopalnię Soli w Wieliczce - blisko 3 kilometry krętych korytarzy, 800 schodów do pokonania i zejście na głębokość 135 metrów pod ziemię.

Dwa kolejne dni dostarczyły nam bardzo aktywnych form wypoczynku – spędziliśmy je bowiem w Tatrzańskim Parku Narodowym w towarzystwie pełnego wyzwań przewodnika tatrzańskiego - pana Marka. Wycieczka do Doliny Kościeliskiej z Jaskinią Mroźną, schroniskiem na Ornaku i Stawem Smreczyńskim przebiegała w deszczowo – śniegowym klimacie. Jednak, nie każdy ma okazję doświadczyć zimy i śniegu w połowie maja. Rekompensatą za to był kolejny dzień z piękną, słoneczną pogodą, dzięki której mogliśmy podziwiać niezwykłe widoki. Nasza trasa przebiegała przez Rusinową Polanę - wyjątkowo piękną ze względu na rewelacyjne panoramy Tatr i dalej prosto w górę polany na szczyt Gęsiej Szyji (1489 m.n.p.m.). Panorama na okoliczne szczyty robiła niesamowite wrażenie – wśród wierchów wyróżniał się ten najsłynniejszy i najwyższy – Gerlach. W drodze powrotnej odwiedziliśmy pięknie położone Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej na Wiktorówkach,  Szumiące potoki, wspaniała panorama gór, leżący i skrzący się w słońcu śnieg, no i oczywiście trud wędrówki na długo pozostaną w pamięci.

Ostatnim, ale jednym z najważniejszych punktów naszej wycieczki był Oświęcim – Obóz Koncentracyjny i Zagłady Auschwitz – Birkenau. Wizyta w tym miejscu była ważną lekcją w naszym życiu. Z całą pewnością zapamiętamy ją na długo… Muzeum Auschwitz – Birkenau  odwiedza corocznie ponad milion osób z całego świata. My również spotykaliśmy grupy turystów różnej narodowości.

Te pięć dni dostarczyło nam wszystkim wielu niezapomnianych chwil i wrażeń. Chciałoby się powiedzieć, że planujemy już kolejny wyjazd. Niestety, była to już nasza ostatnia wycieczka…. Pozostaną wspomnienia, na które pracujemy całe swoje życie.

Opiekunami naszej grupy byli: p. Beata Gąsiorowska, p. Bożena Kuczkowska, p. Monika Landowska – Szpręga, p. Judyta Sikorska oraz p. Katarzyna Thiede.

Poniżej linki do zdjęć z galerii naszego przewodnika - pana Marka: