Wycieczka do Wrocławia klas 5b i 6a

Judyta

W pierwszym tygodniu kwietnia uczniowie klas V b i VI a brali udział w wycieczce do Wrocławia - miasta stu mostów rozciągających się nad Odrą. To tutaj zabytków oraz porządku strzegą Krasnale, które spotykaliśmy na każdym kroku.

Najpierw udaliśmy się do Afrykarium, aby poznać jego niesamowite skarby egzotycznej fauny i flory. Podziwialiśmy ryby i rośliny z mórz i oceanów. Wywarły one na nas ogromne wrażenie. Potem spacerowaliśmy jeszcze po całym ogrodzie zoologicznym, poznając zwierzęta z całego świata.

Następny punkt to Hala Stulecia. Obiekt od 2006 roku wpisany jest na listę UNESCO. Budynek projektu Maxa Berga, powstał na początku XX wieku i nie miał równych sobie w świecie. Do dziś budzi podziw. Tu spotkaliśmy też pasjonata modelarstwa, który podzielił się z nami swoją wiedzą o budynku i swoim hobby.

Drugi dzień zaczęliśmy wizytą w Muzeum Panoramy Racławickiej. Uczniowie podziwiali malarstwo J. Kossaka i poznali historię bitwy pod Racławicami. Po wyjściu z wystawy spotkała nas niespodziana – krótki wywiad dla TVP3 Wrocław.

Na spacer po tym przepięknym mieście zabrał nas Pan Artur Domański – przewodnik po Wrocławiu, który nie zanudził nas historią, ale w ciekawy sposób przekazał nam wiele informacji na temat miasta i jego zabytków. Pan Artur pomagał nam też w odnalezieniu ukrytych krasnali. Spacerem udaliśmy się na Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam podziwialiśmy piękną katedrę oraz widok na miasto z wieży widokowej. Kolejnym punktem, który odwiedziliśmy we Wrocławiu był Rynek. Przepiękna Starówka i niesamowity późnogotycki Ratusz, który wygląda jak domek z piernika.

Trzeciego dnia poznaliśmy mniej znane turystom Kolorowe Podwórka na Nadodrzu, czyli projekt artystyczny wykonany za pomocą farby i ceramiki. Jednym z ostatnich punktów była wizyta w Kolejkowie, gdzie w miniaturze poznaliśmy wiele atrakcji regionu Dolnego Śląska.

Choć program wycieczki był napięty, a pogoda nie zawsze dopisywała, to wrażenia ze zwiedzania Wrocławia na pewno warte były takiego wysiłku. Podziękowania dla Biura Turystycznego „Elżbieta” za profesjonalne zorganizowanie wyjazdu. Zadowolone dzieci to chyba najlepsza rekomendacja. Szczególne podziękowania dla Pana Beniamina za opiekę i super kontakt z uczniami.