Informacja: eLegitymacja i mLegitymacja
- E- Legitymacja dla uczniów klas I
INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH
Od 13 lipca 2024 roku, wszystkie nowe legitymacje szkolne będą wydawane wyłącznie w formie plastikowych kart, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości tych dokumentów.
Warunkiem wyrobienia nowej legitymacji jest przesłanie zdjęcia ucznia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez e-dziennik
Fotografia powinna być kolorowa o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
Szczegółowe informacje na temat wymogów zdjęć do mLegitymacji znajdują się pod linkiem
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu.
Zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 pikseli, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.
Kolejną formą legitymacji szkolnej jest mLegitymacja, którą jest wydawana na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia (opiekuna prawnego).
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które na pewno spodoba się uczniom oraz studentom. Jest częścią aplikacji mObywatel. Żeby z niej skorzystać, potrzebny jest tylko smartfon z systemem Android lub IOS.
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mlegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Mobilną legitymacje może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, nr legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mlegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mlegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie nieważna. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę w przypadku utraty mlegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mlegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować sekretariat szkoły).
Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 lub ISO (wersja 10.3 lub nowsza).
Aby uruchomić mlegitymację należy:
- Złożyć w sekretariacie szkoły wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mlegitymacji (do pobrania).
- Wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez e-dziennik jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.
- Pobrać Aplikację mObywatel. Potwierdzić regulamin.
- Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywizacyjnego uruchomić system na urządzeniu.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.
WNIOSEK O WYDANIE mLegitymacji
Odsłony: 2741